Доведено: поліетилен екологічніше паперу і бавовни

Всі ми бачили безліч сюжетів про сміттєвих островах із пластику в океанах. Багато хто після перегляду таких кадрів, намагаються відмовитися від пакетів з пластику на користь текстильних або паперових. Так, пластик, дійсно, не розкладається, як органічні матеріали способом гниття. Однак, при правильній утилізації шкоду для навколишнього середовища від синтетичних матеріалів набагато нижче, ніж від виробництва натуральних.

Якщо провести аналіз виробництва пластикової та натуральної тари, враховуючи повний цикл: від отримання сировини до виходу кінцевої продукції, стане ясно, що бавовна - далеко не такий нешкідливий, як здається. Щоб виростити хороший урожай бавовни, доводиться вдаватися до використання добрив і пестицидів. Для його переробки потрібні виробничі потужності, які забруднюють повітря і володіють високим вуглецевим слідом (впливають на озоновий шар). В процесі виробництва використовується велика кількість води.

Якщо пластик підлягає переробці і може використовуватися в якості вторинної сировини, то бавовняні і паперові пакети, в більшості своїй, другий життя не мають. У кращому випадку - потрапляють в піч сміттєспалювальних заводів, а в гіршому - на полігон (звалище).

У процесі досліджень, проведених Датським міністерством екології та харчування, вчені з'ясували, що пакет з паперу в 40 разів більше шкодить екології, а бавовняна сумка - в 20000 разів, у порівнянні з пластиковим виробом (при дотриманні головної умови - переробки).

Ще кілька плюсів на користь пластикових кульків

Через високу ціну нафти - основної сировини для отримання пластмаси - виробництва, що виготовляють пластик, працюють з мінімальною кількістю відходів. Іншими словами, виробник оптимально використовує сировину, зводячи відходи виробництва практично до нуля. У той час, як виробництво паперу та текстилю завжди має на увазі наявність нерозчинного сухого осаду, який вивозиться на полігон; економічність логістики. Вага і обєм 1000 пакетів з поліетилену набагато менше, ніж паперових і текстильних. Відповідно, за один рейс можна перевезти більше товару, що економить паливо, і зменшує кількість викидів СО2 в атмосферу.